REUNIÓ AMB EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT: PERSONAL VETLLADOR

El matí de dilluns 16 de setembre, a petició de la Federació d'Educació de CCOO, ens va rebre la senyora Alba Espot i Faixa, Directora General d'Educació Infantil i Primària, la qual, entre les seves tasques, té la de proposar i dirigir el pla d'acció departamental en relació amb l'alumnat amb necessitats educatives especials i trastorns específics de l'aprenentatge.

Per part de CCOO, va assistir-hi la companya Montserrat Ros, Secretària General, i en Manel Pulido, responsable d'acció sindical.

El Departament ens va informar que s'ha donat sempre l'ordre de no tocar l'educació especial, i que degut a la rebaixa en el pressupost educatiu, i pel que fa al personal vetllador, s'estava intentant evitar “duplicitats” de recursos. Que no es volia tocar sous degut als baixos salaris dels que s'està parlant, i que segons els seus càlculs, cap alumne es reduiria més de mitja hora d'atenció a la setmana.

CCOO li vam explicar que aquestes dades són totalment diferents a las que tenim nosaltres, amb reduccions de jornades, i per suposat de sous, superiors al 50% en molts casos. Degut a què estem fent la recollida de dades en aquests moments, ens vam comprometre a tornar-nos a reunir per parlar de tots aquests casos concrets quan la completem, esperem que durant la propera setmana. Un cop realitzada aquesta propera reunió, el Departament treballarà amb els seus Serveis Territorials i amb les empreses adjudicatàries per intentar resoldre els problemes. Aquest compromís també va ser assumit per la pròpia Consellera en la reunió que va mantenir amb el MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa), del qual formem part CCOO, el passat divendres 13 de setembre.

Així doncs, demanem al conjunt de personal vetllador i de centres educatius que omplin l'aplicatiu informàtic per recollir els problemes ocasionats i esperem que el compromís del Departament es vegi plasmat en actuacions concretes a partir de la propera reunió.